Sunday, March 25, 2012

Kursus Pra Kahwin

"inilah manusia.. ada otak tapi tak berotak.. knape la nak kawen lelaki dengan lelaki??!! aku tak paham.. marah ni.. tgh marah ni!!"

ustaz ni starting dah lawak dah..
suara memang high pitch.. hahaha..
harus lah dengar.. tak ngantok dah..
tapi masih lg rase aku cam tak paham pe lagi yg perlu dibuat..

kenapa tetbe aku perlu pergi kursus nih??
oohh.. aku blom nak kawen lagi..
umor bru 23, calon pon xde lagi.. *sape mau sle isi borang* hehehe
sebab member ajak teman kan.. *saya kan baek* =p

but it is still a good input for me
of course the sense of humour is the best from the ustaz..

gmbr ni adalah doa ntok laki2 bce after akad nikah kat isteri sebelum sarung cincin ye..
sila la buat ye.. ^_^
tapi kalau isteri nak bce pon bleh gak tapi tukar yang bulat2 tu.. bahasa arab la skit.. heheh..

hari kedua, ada lagi 4 slots..
tapi bnyk psl kesihatan, psl pembubaran, psl akhlak ngan konflik..
berat sbnar nye tajuk nih.. tapi penceramah terbaek~ *cam boboi boy ckp*

ni plak ape yg korg dapat ntok perokok.. tak paham gak g entri aku ni hah

tapi yang penting best..
kpd bakal laki aku.. nnt kau g la sorang2 kursus kawen ek..
aku dah pegi sndri dah.. *ayat kejam*
hahaha.. xpe jangan risau aku temankan gak..

tapi kalau nak tanya lebih2 
mintak maap la sebab aku tak berapa nak fokus sgt..
sbb ayik gelak je banyak.. ilmu pon bnyk kluar.. ades.. 

oh man.. ak nmpk gemok.. =.=""
dgn wani!! ^_^

Current music: Arashi - Wild at Heart
Current mood:  >.<

Friday, February 24, 2012

Part 3: Nagoya

Selama saya berada di Jepun saya tinggal kat Nagoya..
sebab rumah kawan saya kat situ..
dekat ngan uni dia iaitu Nagoya Daigaku..

kat Nagoya mula2 kami g jalan2 area Chikusa shopping!!


pastu penat jalan2 g makan sushi!!
ok, sushi sane mmg terbaek!!
ble bleh mkn sushi sedap cmtu lg ek.. hurmm.. =.=

terbaekk!!
pastu esoknye kami jalan2 g Nagoya Dome mae-yada.. *motip letak yada pon xtau*
hahaha.. wpon x berpeluang g konsert Arashi g tmpt yg diorg pernah buat konsert pon jadi ler..


 
then ikut ana g meeting ape ntah..
kami menyibok je sbb xnak dok umah.. hehehe..
then malam tu bru gerak g tokyo.. sume tu dah citer dah kat Part 2:Tokyo..
rajin2 le klik ek.. heheh..

then, balik dari Tokyo, lepak dulu malam tu sebab sok nye kawan  Jepun ana nak datang umah 
buat nabe!!!



mereka ini sangat comel!! *termasuk aku lah kan??*
pastu esoknya ana bawak g Nagoya Castle..
agak unik okie istana diorg.. x macam istana kat Malaysia..
superb!!

Ada gaya tak??




pastu g kedai Johnny's yang x macam yang aku expect.. kuciwa jugak r..
huhuhu..
tapi esoknya ana bawak g Osu Street.. shopping lagi.. *padahal duit dah xde nih*
then, ana bawak g makan sushi lagi!! yang ini lagi sedap weyh.. terbaek!! double thumbs up!!

pastu kami pon balik Malaysia.. *oh tanah air tercinta* =p
tapi xleh blah tren nk g kansai airport bleh plak delay sejam.. cuaks okie kami..
tapi rupe2nye ramai je lagi yang terkandas.. hahaha.. xde la cuak..

yang penting??!!!
kami seronok.. credit to cik hana roseli.. thanks darling!!!


Current song: Big Bang - Blue
current mood: layan blues.. *payoh nih*

Wednesday, February 22, 2012

2nd part: Tokyo

ye saya pernah berada di Tokyo selama 2 hari 1 malam..
dari nagoya naik bas ke Stesen Tokyo selama 5 jam lebih..
bas dia mmg terbaik sebab dapat duduk belakang seat luas.. ^_^

sampai kat Tokyo subuh2 dalam kol 6 pagi..


Tokyo station

Disebabkan hotel tu check in pukul 2 ptg, kami pun jalan2 la dulu area Shibuya, Shinjuku, Harajuku ngan Akihabara (Akiba) pastu baru gerak g area Asakusa di mana hotel kami berada.

ni kat Akiba

ni kat Shibuya

ni kat harajuku
ni kat shinjuku

ni kat Asakusa

tapi apa yang penting??
iklan Arashi berada di mana-mana!!!
wahaha.. daisuki!!!




pastu lps chek in bilik kitorang rehat2 jap sblm jln2 blik..
kitaorg pegi kaminari-mon a.k.a temple kat sane..
pastu mlm skit baru gerak g Tokyo Tower!!







then kitaorg pun balik nagoya pukul 2.30 ptg tu.. nek bas kat Shinjuku..
hohooho..
seronok2.. best2.. Tokyo saikou!! *though aku suka lagi nagoya* hahahah..

till next entry!! ^_~

Tuesday, February 21, 2012

Jalan-jalan Jepun!!

saya rasa macam dalam mimpi bila saya jejakkan kaki kat jepun nih.. *pokerface*

Hoii!! Excited la bile aku sampai gak kat jepun nih!!! Hohohooho!! >_<

aku rase muke ni tak cukup excited la.. hahaha..

Nak tau pe yang aku cakap bila dah sampai jepun nih??
"Sejuk giler kat sini weyh... *freezing*"
saya bukan manusia berdarah panas kot.. 
Sambil cari2 cik ana comel tu kne interbiu ngan en polis hensem.. wahahaha.. berabuk kau cakap jepun ye..
*menyesal tak tangkap gambar encik polis tu*


Nih nak balik umah ana dekat ngan nagoya daigaku
 Pastu kami dok umah ana selama 4 hari kerana dia perlu memeriksakan diri beliau.. 
Good Luck Ana!! *dia dah abes peksa dah pon* heheheh..
 Sebab kami dok kat umah selama beberapa hari *tipu2.. jalan area umah ana sampai sesat2 kot*
So, next entry la ye!!
See yaa!!


Current mood: excited!! >.<
Current music: Amir Jahari - Tanpamu

Sunday, February 5, 2012

Salam Maulidur Rasul

Sekarang ni dah pun masuk bulan Rabiul Awal..
Bulan di mana Nabi Muhammad s.a.w dilahirkan
Jadi kat sini saya nak berkongsi satu perkara mengenai selawat..

Selawat ke atas Nabi junjungan kita ni pendek je..
bila-bila pun boleh bce..
mase tunggu keretapi ke.. bas ke.. teksi ke..ktm ke.. (ktm ngan keretapi same je la kan??)

sepatutnya kita boleh bace tetiap hari..
bukan dalam solat je tapi kat mane2 pun kita berada..
kita nak tunjukkan rasa sayang kita kat Nabi kan?? 
macam mane?? dengan berselawat lah!! ^_^
(ece mcm ustazah norbahiyah tak?? )

Dalam Al-quran sendiri dah tercatat Allah dan para malaikat pun memberi penghormatan kepada Nabi.. 
Ini kan pulak kita manusia biasa weyh..
Tak caye???
cube try bace surah Al-ahzab ayat 56 yang bermaksud:
"Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya berselawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi (Muhammad s.a.w), wahai orang yang beriman, berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan pernghormatan yang sepenuhnya"

So kat sini, takde sebab kenapa kita taknak berselawat kepada Nabi kan?? kan?? kan??

bila kita dah berselawat, Allah akan memberi kita ganjaran..
ada hadis sahih yang kukuhkan penyataan di atas.. 
cube cari hadis ni..
maksud dia
"Daripada Abdullah bin Amru bin Alaas (العاص) r.a bahawa beliau mendengar Rasulullah s.a.w bersabda,
'Sesiapa yang berselawat untukku sekali, Allah akan berselawat (memberi rahmat) kepadanya 10 kali'
Diriwayatkan oleh Muslim"

Hah! skang cuba kira kalau sehari kita bce selawat 10 kali berapa kita dapat??
dah 100 rahmat kita dapat daripada Allah..
cube bace 1000 kali.. hah.. ribu-ribu lemon kita dapat..
heheh.. *Pak cik kayo!!*

Jadi kat sini peringatan juga kat saya sendiri..
yela nak ajak orang berselawat tetiap hari.. saya pun kena buat dulu kan *InsyaAllah*
Jadi marilah kita sama-sama berselawat tanda kasih dan sayang kita kepada baginda..

Salam Maulidur Rasul!!
dan Selamat beramal!! ^_^

Current Mood: Hepi2.. ^_^
Current Song: Selawat la~ 

Monday, January 23, 2012

Almost Love



Some people have said "Talking about love, is that all?"


In reality, liking somebody is the least productive thing in the world..
it doesn't feed you nor does it bring any money to you..
Sleeplessness causes loss of productivity
Acting silly all day and night
Mistaken for being a mental patient
Going through painful jealousy and broken heart
and have someone say 'do you still believe in love?'

Yet..
I realize that when i love somebody
I know millions reasons for doing it..

First, you realize that giving brings more happiness than receiving..
Second, instead of bad things, you get to see the good things first..
Third, you can be a child without time machine..
Fourth, you would know how beautiful the sky,stars, flowers and trees are..


That is how you behave when you start to fall in love..





Lee Ji Hwan
Almost Love
2006


After watching this movie, it makes me realize that not every love story has it happy ending..
but still a good movie to watch..
hontoni suki datta eiga wo..

Will you??
*o*


Current mood: Holiday!! *exam dah abes yeah!!*
Current song: Super Junior - Angel

Friday, January 20, 2012

Bumbung Senja

A picture say thousand words..













Current Music: Tohoshinki - Shiawase Iro no Hana
Current Mood: H.O.M.E