Showing posts with label yukayem~. Show all posts
Showing posts with label yukayem~. Show all posts

Sunday, March 25, 2012

Kursus Pra Kahwin

"inilah manusia.. ada otak tapi tak berotak.. knape la nak kawen lelaki dengan lelaki??!! aku tak paham.. marah ni.. tgh marah ni!!"

ustaz ni starting dah lawak dah..
suara memang high pitch.. hahaha..
harus lah dengar.. tak ngantok dah..
tapi masih lg rase aku cam tak paham pe lagi yg perlu dibuat..

kenapa tetbe aku perlu pergi kursus nih??
oohh.. aku blom nak kawen lagi..
umor bru 23, calon pon xde lagi.. *sape mau sle isi borang* hehehe
sebab member ajak teman kan.. *saya kan baek* =p

but it is still a good input for me
of course the sense of humour is the best from the ustaz..

gmbr ni adalah doa ntok laki2 bce after akad nikah kat isteri sebelum sarung cincin ye..
sila la buat ye.. ^_^
tapi kalau isteri nak bce pon bleh gak tapi tukar yang bulat2 tu.. bahasa arab la skit.. heheh..

hari kedua, ada lagi 4 slots..
tapi bnyk psl kesihatan, psl pembubaran, psl akhlak ngan konflik..
berat sbnar nye tajuk nih.. tapi penceramah terbaek~ *cam boboi boy ckp*

ni plak ape yg korg dapat ntok perokok.. tak paham gak g entri aku ni hah

tapi yang penting best..
kpd bakal laki aku.. nnt kau g la sorang2 kursus kawen ek..
aku dah pegi sndri dah.. *ayat kejam*
hahaha.. xpe jangan risau aku temankan gak..

tapi kalau nak tanya lebih2 
mintak maap la sebab aku tak berapa nak fokus sgt..
sbb ayik gelak je banyak.. ilmu pon bnyk kluar.. ades.. 

oh man.. ak nmpk gemok.. =.=""
dgn wani!! ^_^

Current music: Arashi - Wild at Heart
Current mood:  >.<

Friday, January 20, 2012

Bumbung Senja

A picture say thousand words..













Current Music: Tohoshinki - Shiawase Iro no Hana
Current Mood: H.O.M.E

Friday, September 16, 2011

Serius Cantik!!

Assalamualaikum..

Hohoho.. Sudah masuk sem baru belajar nih..
dah tak teruja macam sebelum2 nih sebab ramai member nak grad bulan 9 nih..
-_-'

tapi tak pe..
sebab aku dapat bilik baru yang cantik dan baru je renovate..
warna ungu!!
cantik sangat okie..
hohohoho..





Semua la dia tukar, tapi toilet je dia tak tukar..
ceyt..
tempat ambil ilham tu jugak dia biar mcm tu je..
-_-"
tapi yang lain, superb!!
hehehe..


Current music: Avril Lavigne - Wish You Were Here
Current Mood: stomach ache T_T'

Thursday, July 28, 2011

My Favorite Pictures..

Gambar-gambar yang diambil oleh jurukamera amatur..
*bukan saya sbb dlm gmbr sume ada gmbr saya.. heee~*


Plant Biotech Troops 0811                 





as we have each other.. ^__^




Taylorians 0708~ *Sori dayah terblok muka kau*
First gmbr je rajin edit.. pastu malas dah.. hahaha..
After all, they are part of my life~
Friends Forever!!




Current music: Plain White T's - 1,2,3,4
Current mood: Jiwang karat??!! >_<


Sunday, June 28, 2009

pekah ini???



i was tagged by, sy nye rumet kat za'ba.. naziha ismail =D
1. Copy award di atas untuk diletakkan di blog anda.ye2.....letak kt blog dah....
2. Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ini:
1. sume mende bg dia sgt sdap cme xleh mkn pedas je..
2. penah nek keta yg dipandu beliau.. sy rse sgt slamat weee~ =)
3. mle2 sye ingt dia bdk cina tp mmg ad keturunan cina skit.. heheheh...
4. beliau sgt tinggi okie..
5. boleh menulis di tangan beliau.. hehehhe

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya:
1. sye bdk yg comey.. ngeh3.. =p
2. sye lahir kat selangor, membesar kat key el n tinggal kat negri sembilan.. oleh itu sy org selangor.. hehhehe
3. sye pki spek sjak umor 10 taun.. huhuhu.. mude gle..
4. sye xske mkn syur.. heee..
5. sye je sorg pompuan lam adik bradik sye.. yg len sume laki.. ades~
6. nme sye Rain~ eh slh.. syuhaidah abu bakar =D
7. sye sgt ske ngan cter korea n jpon.. hehehhe
8. sye nk g korea ngan jpon.. ad sape nk support sye x?? hehhehe
9. klu bleh sye nk blaja bhs jpon n korea.. bleh?? uiks?!
10. hurm... sy dh ckp lom sye comey??? hahahahha
4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe tentang mereka:
1. anas fahmie helmi zakuan.. one of my besfren.. time skola menengah ny membe..
2. siti sarah azman... besfren n hausmate time kat taylor..
3. syahmi.. my besfren gak time skolah menengah...
4. hazirah hamzah... sye sme blik ngan dia mse p'kmpungan up.. kwn bek gak tu.. hehee
5. topex.. bdk up jge.. papa kami.. hahahah
6. maziela.. kosmet aka bdk up jge.. hehhehe..
7. farhana roseli.. my besfren eva.. skang kat jpon..
8. atoi.. membe taylor.. ad blog ke dia ek???
9. nana belle.. kosmet sye.. sgt ske komen org.. wahahaha...
10.sape yg ske wat mende ni wat2 la mcm kne tag ek.. heheheh

Saturday, June 20, 2009

camping2.. =)


akhir ny pas hmpr sbulan xde pape kat blog ni..
ak berjaya merajinkan diri ntok meng'update'kn blog sndri.. weee!!
setlah hmpr 2 bln lbh gak berkampung lat ukm tu..

mcm2 aktvt yg ad tetiap mnggu..

so mari la bce aktvt mingguan ak ni ek.. klu rjin r.. =)


Kem Jati Diri 22/5 - 26/5





slame 5 hari 4 mlm kteorg ber'camping' kat hutan botanikal ayer keroh tu..
mmg agk mencabar fizikal ngan mental.. huhuhu


pekah sbnrnye yg blaku??


dtg2 je dh kne soh wat khemah.. tp standard r kn mende tu..


pas2 dh kne wat aktvt.. dgn mke yg pnoh ketensionan troskan ari tu ngan tabah..


huhuhu..


pas2 mlm tu tdo awl.. ingt dh slamat dh.. bleh tdo bgn sok pg segar r skit kot..


namun ku harapkn sejuk smpi ke pg rpe ny panas d tgh mlm..


pekah mksd ku ini?? heheheh.. dlm khemah tu panas gler wpon tgh2 mlm bute..


pas2 mmg xkhusyuk r ku nk tdo.. tp pe leh wat.. kne tdo gak sbb pnt.. =D


pas2 sumthing happen!! khemah kteorg bergegar!! gempa bumikah???


rpe ny bkn.. nsb bek.. tp pesal bergegar?? kne kjut r bgn.. haish.. xkhusyuk tol nk tdo..pe yg kteorg wat time tu xtaw kol bape.. huhuhu... mmg mamai abes r time jln tu..


tp ku ngan slambe bleh tertdo time jalan.. TER okie.. =p


tu bru 1st day dh mncabar mata ngan otak ak..
msk ari kedua ngan ketiga, lg mencabar perut,mata,hati,pankreas, usus,ngan sistem perkumuhan ak..


aktvt yg non-stop menyebabkn mse nk g toilet pon xde..


tp mende yg xleh ku lpe time2 tgh wat aktvt ad r prasaan yg len mcm mengalir dlm bdn.. ades.. time2 ni plak nk ke toilet.. namun ku tahan kn jua.. tp yg ajaib ny lps je wat aktvt tu tros xnk terkucil..


wahahahaha.. klaka ngan diri sndri time tu.. tp time mndi mmg ku melepas abes2 r..


tp ble ari ke 4 ngan ke 5 r aktvt plng best!!!! nk taw pekah aktvt ini?? aktvt yg plng menyayat hati.. mmg sentimental abes r.. tngkp leleh pon ad..


nk taw x pe yg kteorg wat time ni?? nk taw x??? hehhehe.. klu nk taw kne r join upsm ble msk ukm.. bru leh rse.. heheheh (promosi ntok join upsm kerna ak kne handle minggu pengenalan persatuan pelajar nnt.. hehehheh)


last day, kteorg sharing r prasaan msg2.. tp overall ak sronok gak ble pk blk cmne tension gle ak ngan kem ni tp mke slambe je.. kne pndi men emosi beb.. heheheh..











Kem Induksi 30/5-31/5





kem yg menentukan kterog ny batch.. pembntukan batch kteorg..


batch 22.. weeee...


aktvt dia xde r sehebat time jati diri.. tp msh mampu menganggu gugat jiwa yg goyah.. tp hati ini msh kental.. wahahahha.. ayt xleh blah.. =p


tp alhamdullilah, lam kol 5.00 pg, 31 Mei 2009 maka terbentuklah batch ke 22..


setlah melalui plbagai provokasi ngan tabah.. hahahha..


tp ni merupakan permulaan perjalanan kteorg yg bru dtg ke dlm keluarga upsm ni.. perjalanan msh jauh.. so meh kte sume wat yg terbaek!!!





Family Day UPSM


yeah!! kembali ke melaka.. sbb family day ni pon kteorg wat kat melaka gak.. kat KM chalet, Kuala Sg Baru (promote skit =D)

tmpt dia mmg best wpon mmg cm jauh gle nk msk ke dlm.. jln plak agk kecik ntok kenderaan besar mcm bas.. tp stil bleh msk sparuh.. heheh..

sukaneka mmg besh. sgt la njoy.. wpon sbnr ny nk raikn senior.. hehehhe.. wpon cam kabut skit flow dia.. tp stil ok r..

tp next year kte perbaiki lg k!!

kpd senior2 yg dh abes meh r dtg ukm.. kteorg still kekurangan ilmu ntok dipelajari.. hehehhe..

mekaseh bnyk2 slame ni bnyk 2njuk ajar kami.. =)





Kump 6!




Wednesday, May 20, 2009

mari berkampung!!

hehehe..
mse org len tgh syok2 cuti..
ak tlah merajinkn diri g wat short sem..
haish~
nk wat cmne dh t'pakse.. huhuhu..
tp2.. ku bkn wat short sem smate2..
ku join perkampungan upsm!!
wpon mle2 en jimmy yg ajk ak join mende ni..
dia plak yg bnyk xjoin..
ish3.. jimmy3... insap la anda.. :-p
ngeh3...
tp stakat ni aktvti dia sronot r..
men game, men nyanyi2..
intipati dia pon okay... (ingt ni pati ayam brand pe?)
yg pasti tetiap mggu ad program bsr r..
so cm xsabo pon ad gak...
so wet n see... =)
*harap maap diatas penggunaan bahasa yg kurg dipahami ngeee~ :D