Showing posts with label me. Show all posts
Showing posts with label me. Show all posts

Friday, December 2, 2011

Chocolates!!


I love chocolates more than roses!!
weeee...

Recently my mom bought me some chocolates from Langkawi..
Thanks mom!!!



Ni pulak coklat 50 sen zaman sekolah rendah dulu..
sekarang tak main 50 sen, dh jadi 2 ringgit dh.. 
mahal tol.. tp harge stil 20 sen satu..
hehehe..

besides, eating chocolates can reduce some stress!!
but be careful for the amount that you take
if you don't want to be like this 

i'm so lazy... ZzzZZzzzzz

Current Music: Tohoshinki - Duet
Current mood: craving for chocs!!

^_^Y 

Friday, September 16, 2011

Serius Cantik!!

Assalamualaikum..

Hohoho.. Sudah masuk sem baru belajar nih..
dah tak teruja macam sebelum2 nih sebab ramai member nak grad bulan 9 nih..
-_-'

tapi tak pe..
sebab aku dapat bilik baru yang cantik dan baru je renovate..
warna ungu!!
cantik sangat okie..
hohohoho..





Semua la dia tukar, tapi toilet je dia tak tukar..
ceyt..
tempat ambil ilham tu jugak dia biar mcm tu je..
-_-"
tapi yang lain, superb!!
hehehe..


Current music: Avril Lavigne - Wish You Were Here
Current Mood: stomach ache T_T'

Thursday, September 8, 2011

Selamat Hari Raya~

Saya, selaku penonton setia kepada pemegang mohor-mohor diraja.. bagi duli yang maha mulia raja-raja.. ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin..

*Better late than never right?*

tahun ni raya agak meriah.. sebab balik kampung seblah mak kat Rembau.. sebab ada kenduri..
Budak kecik pon makin ramai tahun ni.. maka, rumah tu agak bising.. hahah..







yang penting, raya ni kenal balik dgn sedara mara yang jaaaaaaaaauuuuuuhhhh sgt.. *okie ni tipu, xde la jauh sgt* hehehe..


My Big family~    


My Favourite pictures~
a memorable eid this year..
lovely one for me.. ^_^

*tak upload gmbr 1 family sbb muka aku siyes gemok dlm tuh.. dem =.="" *


Current mood: dieting *as if sgt*
Current music: KRU - Tiga Kata

Sunday, August 21, 2011

Bila Bebelan Menusuk Telinga

Assalamualaikum wbt
Fuhhh!! hukhukhuk.. Berhabuk dah belog nih.. ish3..
lame plak tak update..
heheh..

Korang ada adik??
lelaki?? perempuan??
bgs2.. kpd yg anak tunggal xleh nk ckp apa la kan.. 

Hari ni nak cite skit, pasal adik aku..
Aku ada 3 orang adik lelaki..
masing2 perangai boleh memeningkan kepala otak mak aku.. ni termasuk aku gak.. heheh..
adik2 aku ni semua suka membebel kat aku.. ini perkara serius.. 
nak tau apa perkara yang suka dibebelkan oleh mereka?

adik A : Weh kak, kau ni dok umah buat apa? cuba la kemas skit dapur ni.. tu tgk kat bawah tu? cuba la kemas skit umah ni.. cuba la kemas bilik tu.. luar tu... sok tolong aku kemas semua ni.. blablabla..

*okie dia seorang yang sgt pengemas.. SANGAT.. *
bila dia ada kat umah, senang skit idop aku sbb dia rajen kemas..walaupun aku tak rajen mcm dia tp aku kemas la gak tp yg tak tahan, bebelan dia dah macam machine gun.. dush..dush..dush..dush.. bagus ada adik mcm ni kan.. ^_^"


 adik B: weh kak, mne barang aku?? aku letak kat sini?? ish.. ni apa plak letak barang kat cni?? menyemak je la.. bla..bla..

*He is very particular in placing his things.. Kalau usik atau letak tmpt lain dia mula la membebel*
So sbb tu mls nak usik barang dia walaupun bebelan dia tak sehebat A..

adik C: oit kak, jom r main game.. jom r.. 
*dia tak suka membebel tapi suka knekan aku.. pastu ajak men game bola.. dah la aku selalu kalah.. dem..*
sebab aku selalu kalah maka aku malas nak lwn ngan dia.. hahah.. tp dia la yg slalu tolong aku.. wahaha.. 

Maka, cmne plak perangai adik2 korg?? klu nak senaraikan sume kat cni mmg tak cukup 1 entri nih.. heheh.. tp mmg seronok bila dah lame tak balik, sume ada kat umah.. sebab arini sume ada kat rumah.. sok2 sume nak balik tmpt blaja masing2.. sunyi balik umah nih..

*nama mereka terpaksa dirahsiakan sbb klu diorg jmpe belog nih mampus aku kerna telah menglemerkan mereka di sini.. hahah*

Love all of them!! <3


Current mood: enjoyable.. 
Current song: Super Junior M - Destiny


Tuesday, August 2, 2011

Last Day in MTBB

Assalamualaikum w.b.t  =)

Apa?? Dah habes dah praktikal kat MTBB ni rupenye..

Tiba-tiba nampak segerombolan wartawan datang serbu kat aku..

Adik2.. apa perasaan bila dah abes pratikal ni??
:: Saya rasa sangat gembira.. dapat balik rumah.. dapat buka puasa kat rumah *gila skema ayat!!*

Gembira ye.. adik tak sedih ke nak tinggalkan MTBB ni?
::Er.. er..hurmm.. tak kot.. 

Eh!? adik tak suka ke praktikal kat MTBB ni?
:: SUKA SGT!!! tak sedih pon nak tinggalkan MTBB tp sedih nak tinggalkn akak2 ni.. diorg dah la baik.. *bodek sgt* akak2 kat sini mmg sempoi abes.. bila tanya tak lokek nk bg ilmu kat saya.. oh.. sesungguhnya hati ini rasa seperti dihiris sembilu.. bla..bla..blaa

*segerombolan wartawan tersebut telah meninggalkan budak ni sebab budak nih dah merepek banyak sgt*

Okie, sori2 intro pnjng sgt..
anyway, it is a great pleasure to be a part of MTBB for this 3 months..
everyone is really helpful despite of their tonnes of works..
very friendly.. myb too friendly.. hahah..
super nice!!
having my own mini project is an awesome experience..
as i have to learn from the tedious thing to achieve my objective of the project..
a lots of thanks to my supervisor for guiding me from the start to the end of my days in MTBB..
My gratitude to them.. 
For for you who want to find a practical place.. FRIM is one of your choice.. *sila bagi saya komisen ye* hehe..



Apologizing for every beaker that i have broke.. things that I waste.. and everything.. heheh.. *sincerely*
But, every start has it's ending right??
Sayonara ja nai yo ne, matta aeru kara!!


Current mood: touching..touching..
Current music: Sakurai Sho - Kono mama motto

Sunday, July 31, 2011

Salam Ramadhan

Assalamualaikum *rsenye ni 1st entri aku bg salam*
ish3 *smbil geleng kpale*
takpe2 lepas ni bleh amalkn.. nak buat kebaikan xkesah pon ble2 kn?

Bulan yang mse kecik2 aku panggil bulan pose..
bulan di mana mse kecik2 konpem aku kne tnggl kat kampung dan terawih sme2 ngan atok nenek aku..
bulan di mana tak sabar tunggu waktu maghrib..
bulan di mana aku seronok nak pasang pelita..
bulan di mana aku tak sabar nak tunggu sahur mse kecik2..


Bulan yang penuh barakah..
Ahlan wasahlan ya Ramadhan..
bulan yang ditunggu seluruh umat Islam dalam meningkatkan lagi amal ibadah..


Bulan Ramadhan ni banyak kisah suka suki yang berlaku dalam idop aku..
takpe nex2 entri aku citer..


papepon, selamat berpuasa utk semua umat Islam..
Hoping for a great month for all the muslims in the world..
hope all of us can f\perform our fasting in a better way than last year.. InsyaAllah..
Jangan Puasa Yang Yok ye!!


Current music: Raihan - Puasa dulu baru Raya
Current mood:  kinda sleepy Z_z

Thursday, July 28, 2011

My Favorite Pictures..

Gambar-gambar yang diambil oleh jurukamera amatur..
*bukan saya sbb dlm gmbr sume ada gmbr saya.. heee~*


Plant Biotech Troops 0811                 





as we have each other.. ^__^




Taylorians 0708~ *Sori dayah terblok muka kau*
First gmbr je rajin edit.. pastu malas dah.. hahaha..
After all, they are part of my life~
Friends Forever!!




Current music: Plain White T's - 1,2,3,4
Current mood: Jiwang karat??!! >_<


Tuesday, July 26, 2011

Idea~

Pagi2 mencari idea..
=.=""
Perlu membuat report yang dah mcm tesis dah..
oo yeah!! =.=""
bila idea tak datang.. termenung je depan laptop..
memang terbaek =.=""
ni nak update belog pon takde idea..
=.=""

idea.. idea.. mari lah datang dalam kepala otak nih..
=.=""



Current music: The Click Five - Empty
Current mood: Boredom o_o"

Saturday, July 23, 2011

Susu Lembu Segar~ Terbaik dari Ladang..

Go Malaysia Go!!
*wpon kalah 5-3 ngan singapura*

iklan jap.. heheh..
Korang pernah minum tak susu nih mase kecik2 dulu??
Susu ni favourite aku kot mse tadika..
Lepas abes tadika je konpem g beratur kat gerai depan tu nak beli susu ni..
tapi selalunya mesti ada orang belanja aku susu ni..
bila balik tadika, naik kete atok ni..
dalam kete atok ni ada lagi 2,3 org budak sekolah..
kira lagi besar dari aku la.. diorg la yg selalu belanja aku..
baik sgt mereka ni.. tp mmg tak ingt la mcm mne rupa diorg dh.. heheh..



Susu segar ni dah jarang nak dapat dah weh..
Sebab kat Seremban hari ni ada MAHA tu yang dapat beli tu..
bila ada event yang melibatkan pertanian baru aku jumpe susu ni weh..
macam2 perisa ada..
yang aku jumpe tadi ada 3 je.. coklat, strawberi ngan jagung..
tapi mse aku tadika dulu, botol dia lagi besar.. 
*ke mse aku kecik ak rse botol tu lg besar dari ak? hurm..*

korg nak ke??
beli lah sendiri... aku minum dulu~ *hehehe*

Current Music: KAT-TUN  - White
Current Mood: Suke3!! ^_^

Friday, July 22, 2011

I Want More!!

Chelsea, Chelsea, Chelsea!!
Kpd pemain Malaysia Olimpik, u guys rock!! *Tabik spring* *toing2*
Kpd pemain Chelsea, 1 gol ok la tu.. nex time cuba lg.. =)



Okie, bkn nk ckp psl bola smlm pon.. 
sje je..

 Semalam dpt mkn cream puff yg sedap tu!!
Yummy!!
Sedap2.. dah lme xmkn..
Hehehe.. Seriously, i love those cream puff..
fluffy enough to make me go 
waa!!! Cho umai!!!

Cik Nurfarhana Roseli, kau balik sini kita g mkn lg ek.. heheh..
*tp nk gak rse yg kau buat uth.. heheh*
Lately entri bnyk psl mknn.. *oohh, maken gemok r mcm nih!!*

Current music: Ito Yuna - Endless Story
Current mood: Indifferent -_-

Monday, July 18, 2011

Masa

Awas!! Kalau rase anda kesuntukan masa, jangan baca post ini!!
Pesanan ikhlas drpd Syuseido..


Hari ini hari Isnin..












Esok Hari Selasa...








Tulat hari Rabu..







Pastu Khamis, then Jumaat....


Sekian, terima kasih kerana sudi membaca post ini..
anda memang suka buang masa..
Peace u olls!! ^_^Y



Current music:  Baku ga Boku no subete - Arashi
Current mood: ultimately hardworking!!! @_@"

Friday, July 8, 2011

Roti Gulung Sedap~

Pagi2 ak dah lapar..


Ada sorang akak lab ak selalu bawak roti gulung..
ooohh.. sgt sedaaapp!!
bnyk tulis pon xbest..
enjoy the deliciousness.. hohoho..

      Bahagian dalam.. telur + sosej + kubis + carrot + mayonis..


 
Umai!!!

Current music: Arashi - Joy
Current mood: hungry!! ~_<

Wednesday, June 29, 2011

Tragedi Akhir Jun..

Cam thrill x tajuk entri arini?? wahahahah..
Hari ni merupakan hari yang paling paaaannnjaaaaang skali dalam tempoh ak buat praktikal kat FRIM nih..
Kenape??
Ceritanya bermula....

*******

Hujan turun renyai2.. Angin mmg kuat smpi pokok bleh buat "head banging"..
Tapi ak kat dalam lab so xrase sume tu..
sedang tekun membuat kerja2 membuat media utk pokok tercinta,
tetbe terdetik kat hati.. maka ak berkata-kata..

"Nid, pesal arini cam kejap je kita wat media hah?"
"Mne de, cam bese je ak rase.."
"Ak rse cam pantas dan cergas je wat media arini.. Gelrite elok je xwat hal arini.."
"Aah, elok je gelrite ni.. Ok la tu.."

Maka, dgn hati yg riang ak terus menyambung keje2 menyiapkan media sbb nak cepat abes.. *keje xikhlas sungguh* hehehe..

Sambil tgn sedang rancak menuang media dlm bekas, kaki menari2 lagu Arashi *part ni mmg tipu* tetbe je..

"GULP"

Larutan media yg sedang mengelegak telah mengalir laju di atas baju lalu jatuh ke atas kaki yang hanya memakai selipar.. *Tergamam seketika*

*******
Rupa-rupanya, bikar kaca yang ak pegang tu pecah kat bhgn bawah dia.. 

maka, larutan yg panas tu pon tumpah ats ak.. 
Oh man!! cmne ni?? ak dh pecahkan barang lab ni lg.. 
sebelum org dtg, ak ngan nid dh berhempas pulas membersihkan semua bahan2 bukti sebarang tumpahan media telah berlaku.. dan kami berjaya!!

tp tu bukan point yg ak nak bgtau arini.. 
selepas segala bahan bukti dibersihkan, kena gak bgtau akak lab ape yang berlaku..
walaupun ak risau pasal bikar kaca yang ak dh pecahkan, tp akak2 lab risaukan kaki ak yg kena media panas tu.. Baiknya mereka!!! *puji lebih sbb diorg blanja mkn td* heee..
tp jgn risau, segalanya berjaya diselesaikan dgn aman dan makmur..
hanya kecederaan ringan je, kalau parah xdpt la ak update belog nih..

Point nye hari ini ialah, bila rasa sesuatu mcm luar tabii yang dibuat xyah la teruskan.. Dan berhati-hati la di jalan raya, rumah mahupun makmal anda..

 
Pesanan ringkas lagi ikhlas ini ditaja oleh
SyuShiedo
-Segalanya Mungkin-


Current Mode: Hyperactive..
Current Music: Sakurai Sho - T.A.B.O.O

Thursday, June 23, 2011

Sonnet 1011

Everyone has their own stories..
The story that lighten up their days..
the story that make them suffer..
the story that feels like nothing..
or the story that change their life forever..

how they create the story is up to them..
the storyline has the up's and down's of life..
the setting and the casting are whom the person be with and where they going their own life..

but then, even with the perfect plan..
the tiny thing that we may look out may fail the plan..
The Only One has plan it ahead from everyone's planning..

everyone have their own way of loving someone..
one-sided love..
mutual love..
or maybe having just a crush towards someone..

it is up to them to decide..
how they will accept it..
how they will reject it..
how they will handle the situation wisely..

or they may hurt the feeling of those who are waiting patiently..
sorry for them..

but live must go on..
there are still new paths to be explore..
accepting them how they are..
explaining what the best you think it can be..

sorry for being so blunt..
but it just have to be as it is.. not more than that..

-SyuSpeare-
p/s: plz ignore the grammatical error.. heheh :)

Wednesday, June 22, 2011

Bad Habit!!

ish3...
tak tau sejak bila ada habit nih..
payah bebeno rse nye..
tp mende ni bkn nye payah pon..
simple je..

skang ni ak ad habit "not thanking appropriately"
ble ada org tolong ak, ak x terus ckp terima kasih..
mcm dh lme2 skit bru ak teringat ak x ckp terima kasih lg..
ish3.. not nice.. not nice.. *geleng kepala*

so kpd semua org di luar semua..
di sini beta ingin menyeru kalian dan diri beta..
marilah kita mengucapkan terima kasih kpd mereka2 yg telah membantu kita..
tak kesahlah skit ke bnyk..

it is a simple word that can pleased anyone..
when someone do kind things for u..
when someone helps u..
when someone remember u..
it just to show your gratitude towards them..
Just say

"THANK YOU!!!"
"TERIMA KASIH!!!"
"DOMO ARIGATOU!!"




Current music: FT Island - Hello Hello

Monday, May 18, 2009

First post!!!!


assalammualaikum...


yeay!! akhirnye ad gak blog sndri..ngeh3.. slame ni hny membce rakan2 ny blog..

so ntok first post ni just sesi kenal mengenal..

hehehehe..
nme:: Syuhaidah abu bakar

umo:: msh knk2 ribena lg... =p

hobi:: tdo,mkn,tgk tv


nk taw lg???

view le profile frenster or facebook sye..